info@tempcontrol.nl | +31 (0) 15 251 18 31
  • Tempcontrol overzicht sensoren.jpg

Compliance officer M/V

Bij onze processen wordt het correct naleven van alle wet- en regelgeving steeds belangrijker en complexer. We hebben dan ook behoefte aan een hands-on compliance officer die ons hiermee komt ondersteunen en onderdeel komt uitmaken van ons proces.

Functie inhoud

Je werkt op de afdeling inkoop en verkoop, maar hebt ook contact met de andere afdelingen: productie, cleanroom en het kalibratielab, als ook met onze klanten, leveranciers of andere stakeholders. Indien nodig kun je contact leggen met externe (bijvoorbeeld juridische) adviseurs.

De projecten die langskomen zijn heel uiteenlopend: van het naleven van algemene (internationale) wet- en regelgeving, douane regels en import/exportvergunningen en due diligence tot het afgeven van RoHS/REACH/Conflictminerals/EOL verklaringen, het voldoen aan de wetgeving rondom Pfas, maar ook het afstemmen van algemene voorwaarden of behoud en behalen van certificeringen zoals ISO of Lloyds Keurmerken. Ook het zorgdragen dat we conform deze processen werken valt onder jouw pakket. Daarnaast zijn er ook veel duurzaamheidsvraagstukken op te pakken: denk aan Net Zero ambities, CO2 footprint en dergelijke. Ook hiervoor geldt dat je het leuk vindt om de soms complexe uitgangspunten uit te pluizen én er daarna voor zorgt dat onze organisatie op de juiste manier in beweging komt.

Affiniteit met techniek is daarbij wel een must: onze temperatuursensoren zijn soms complex en er komen veel technieken aan te pas, je moet je dus regelmatig ingraven in technische processen, componenten of producten en je onze materie eigen willen maken.

Jouw dagelijkse werkzaamheden

Je ontvangt aanvragen vanuit de afdeling inkoop- en verkoop en krijgt concrete en langlopende projecten vanuit de directie. De aanvragen en projecten variëren van het afgeven van een long-term supplier declaration of een RoHS-Reach verklaring tot bijvoorbeeld het updaten van ons kwaliteitshandboek.

Je zult voordat je een verklaring kunt afgeven moeten uitzoeken of wij als bedrijf er aan voldoen, danwel wat er voor nodig is om er aan te kunnen voldoen. De acties die er op volgen onderneem je zelf: zo leg je contact met leveranciers of klanten voor het verkrijgen van de benodigde documenten en leg je de resultaten op een overzichtelijke en toegankelijke wijze vast. Je moet daarvoor regelmatig ingewikkelde juridische documenten lezen – vaak in het Engels – om te doorgronden wat er van ons gevraagd wordt.

Maar je moet ook in staat zijn om ons bedrijf correct te vertegenwoordigen met prettig leesbare mails en je moet een begrijpelijk (telefoon)gesprek kunnen voeren, ook met mensen met weinig kennis over de onderwerpen. Ook kijk je naar de praktijk: je neemt onze processen en producten onder de loep en neemt waar nodig zelf actie. Je bent dus voor het hele proces zelf verantwoordelijk.

De invulling van de functie

Op dit moment worden de taken verdeeld over een aantal personen waaronder de twee directeuren, de business development manager en soms de overige medewerkers op de inkoop/verkoopafdeling. Door jouw komst kunnen we de aanvragen nu ergens kwijt en door jou wordt het sneller en beter opgelost, je maakt jezelf dan ook snel onmisbaar. Je hebt daarbij veel vrijheid om zelf je activiteiten op te zetten, in te richten en te plannen en bent daarbij een belangrijke spil in het professionaliseren van onze organisatie.

Ook het digitaliseren van de informatie en dit op een snelle en efficiënte manier beschikbaar maken hoort bij jouw taken pakket. Kortom: de functie is een mix van theoretisch, praktisch en operationeel bezig zijn en er komt zeker ook het nodige administratieve kantoorwerk bij.

Omdat we op dit moment geen fulltime invulling geven hieraan verwachten we dat de functie binnen 24-32 uur prima in te vullen is. Wil je meer werken dan is dat ook bespreekbaar: we zullen dan kijken met welke taken we je werkzaamheden kunnen uitbreiden. Wil je juist minder werken, dan is ook dat bespreekbaar en ook de dagen en werktijden zijn nog vrij in te vullen. Werken vanuit huis kan bij ons echter om meerdere redenen niet.

Functie eisen

  • HBO werk- of denkniveau met een stevig juridisch component (internationaal recht / management, economie en recht / bedrijfskunde / HEAO-CE / of een andere opleiding)
  • Affiniteit met de complexiteit van onze technische producten en vaktermen en de praktische instelling van een groeiend MKB bedrijf
  • Ervaring met of bekend met kwaliteitsmanagement
  • Kennis van ISO-normering (management en kwaliteitssystemen), NEN-normen
  • Bereid in te lezen, te verdiepen of bij te scholen in voor ons relevante (internationale) wet- en regelgeving zoals Douane zaken, RoHS/Reach/Pfas/etc.
  • Goede kennis van Outlook, Word, Excel
  • Nederlands en Engels zijn een must: zowel in schrift als mondeling
  • Accuraat, gestructureerd, analytisch en positief kritisch

NB: heb je nog geen of maar weinig werkervaring schroom dan niet om toch te reageren: wij zoeken vooral naar iemand die bij het profiel en ons team past. De gerichte ervaring, die kun je bij ons juist komen opdoen.

Wij bieden

  • gezellige werksfeer, een hecht team en collega’s met een diverse achtergrond
  • een nieuwe en fijne kantine met koffie, thee, fris, koekjes, snacks en gezonde tussendoortjes ruimschoots ter beschikking
  • een informele bedrijfscultuur met aandacht voor mens en omgeving
  • doorgroeimogelijkheden genoeg, maar niet vastomlijnd met harde ijkpunten: je kunt bij ons zelf de ruimte zoeken en pakken, mits je dat ook echt kunt waarmaken
  • marktconform salaris en winstuitkering
  • pensioenregeling

Solliciteren?

Graag ontvangen we een up-to-date CV. Maar we zijn vooral geïnteresseerd in je motivatie om bij ons te solliciteren: we ontvangen dan ook graag een motivatie (email) waarmee je duidelijk maakt waarom deze vacature je aanspreekt. Dat kan via sollicitatie@tempcontrol.nl.

Eerst meer weten over de vacature?
Bel dan met Marlies Smits via 015 – 251 18 31.